کاسبی با فوتبال.
مسابقات فوتبال جام جهانی 2018 روسیه در مرحله مقدماتی به پایان رسید و تیمهای صعود کننده به مرحله حذفی رونمایی شدند، در این دوره جلوههای جدیدی از ورود تکنولوژی به فوتبال را مردم جهان نظاره کردند، هرچند بعضی از داوران خیلی تلاش میکردند تا FIFA کت شان را در نیاورد، در کف شیر نرخونخوارهای غیر تسلیم و رضا کو چارهای. بعد از پدیده جدید ویدیو چک یا داوران ویدیویی میخواهم از دو برادر دوقلو بگویم که یکی از این دو مرحله مقدماتی را از شبکه ماهوارهای تماشا کرده و دیگری از رسانه خیلی ملی خودمان،.
قل اول که مسابقات را از ماهواره دیده است بعد از پایان مرحله مقدماتی به راحتی در ریز مسائل فنی و نمایشی و حاشیهای قرار گرفته به طوری که در حال حضر میتواند به عنوان یک کارشناس به سرمربیهای فوتبال مشاوره بدهد.
قل دوم که مسابقات را از تلویزیون دیده است صاحب کشف و کرامات شده و با پیشنهادات ذیل به شبکه سوم رفته و خواستار پخش پیامهای تبلیغاتی بازرگانی بیشتری البته با راه کار اختصاصی خودش شده است.
یکم: در صحنهای که وحید امیری جلو دروازه تیم ملی فوتبال اسپانیا به «جرالد پیکه» لایی انداخت باید تلویزیون تبلیغ فروش تور دروازه یا نوعی پشهبند را تبلیغ میکرد و با نشان دادن محل آن بین دو پای پیکه تماشاگران و اسپانسرها را تر و خشک میکرد.
دوم: بلافاصله بعد از لایی خوردن پیکه و سانتر وحید امیری که با ضربه سر مهدی طارمی به بالای دروازه اسپانیا رفت باید پیام تبلیغاتی فروش شامپوی موی سر در کنار تصویر زنده نمایش داده میشد.
سوم: برای صحنهای که رامین رضائیان توپ را جلوی دروازه خودمان به پای مهاجم اسپانیا «کاستا» کوبید و توپ وارد دروازه ایران شد، باید پیام تبلیغاتی حشره کشهای شیمیایی بسیار قوی را کنار شادی گل اسپانیاییها نمایش میداد.
چهارم: هنگام ضربه روی پای شماره 20 پرتغال که منجر به گل پرتغال به ایران شد، بهترین محل تبلیغ یک کتانی و کفش ورزشی روی صفحه تلویزیون بودکه فرصت به دست آمده را از دست دادید.
پنجم: وقتی ضربه خطای آشکار و بدون وجود توپ روی صورت پور علی گنجی فرود آمد و داور به جای کارت قرمز به رونالدو کارت زرد داد، آنوس فیلم دستهای آلوده خیلی جواب میداد که از دست رفت.
ششم: در آن دقیقهای که بیرانوند به زیبایی هرچه تمامتر ضربه پنالتی CR7 را مهار کرد باید تبلیغ قرصهای نیروزا برای رونالدو و دستکشهای جادویی برای بیرانوند را روی آنتن میبردید.
هفتم: بعد از ضربه پنالتی به نفع ایران که با شلیک کریم انصاری فرد ایران به گل قرن رسید و هشتاد میلیون ایرانی را خوشحال کرد بهترین موقع تبلیغ انواع و اقسام گلهای تزئینی بود که از دست رفت تا شاید چهار سال بعد.
هشتم: در دقایق پایانی وقت اضافه بازی ایران و پرتغال موقعی که مهدی طارمی توپ را به پشت دروازه پرتغال کوبید زمان نمایش انواع برنجهای خوب ایرانی بود افسوس چون شام سنگین زده بودید فرصت به دست آمده فنا شد.
نهم: در بین پخش بازی ایران و پرتغال وقتی فرهاد مجیدی و مهدی مهدوی کیا در کنار عادل فردوسی پور به تبلیغات کم تلویزیون اشاره کردند!؟ شما باید سمعک را تبلیغ میکردید، خلاصه اینکه برای یک بازی فوتبال 90 دقیقهای تبلیغ 120 دقیقهای خیلی کم بود و شما کاری کردید که نباید میکردید. امید است در بازیهای مرحله بعدی جبران شود.